poniedziałek, 29 marca 2010

Z wielką niecierpliwością czekam na ciąg dalszy

Poproszę o więcej! (2009-08-10)

Ka Wu

Do czytania tej sagi podchodziłam z pewną rezerwą. Nie do końca wierzyłam, że powieść podoła tematowi i moim oczekiwaniom. Bałam się braków historycznych i marnych opisów - grodów, łodzi, zwyczajów, ubiorów... Jednak z rozdziału na rozdział, ze strony na stronę coraz bardziej przekonana byłam, że tak właśnie powinna wyglądać książka o Wikingach. Pięknie ukazana Sigrun, która przeobraża się dziewczynki w kobietę, dojrzałą, doświadczoną, mądrą i sprawiedliwą. Męski i silny Regin, budzący szacunek i zaskakujący delikatnością. Życie tych dwojga pokazane w czasie wojen i pokoju, niezmiennego rytmu pór roku, biegu lat, które tylko wzbogacają wewnętrznie naszych bohaterów o kolejne mądrości i doświadczenia. A wszystko to przeplecione wierzeniami, wielobóstwem, magią i runami. Byłam pod ogromnym wrażeniem opisów ich spotkań w alkowach Sigrun i Regina, tak pełnych erotyzmu, metafor i porównań. Niesamowite. Jednym słowem piękna książka. Z wielką niecierpliwością czekam na dalszy ciąg.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz